“Lekker vers is het beste”. Zit een product dicht op zijn THT-datum verwachten we korting of laten we het simpelweg in de winkel liggen. Is een product uiteindelijk over zijn aangeven datum, verhuist het van het schap naar de afvalemmer. Allemaal heel logisch. Waarom niet op eenzelfde manier omgaan met online informatie?

Content: ten minste houdbaar tot…

Content: ten minste houdbaar tot...

Binnen enkele seconden

Anno 2007 wordt in enkele seconden bepaald of uw site biedt wat gezocht wordt. De versheid van aangeboden gegevens speelt hierin een grote rol. Een reden om uw communicatie bij de tijd te houden. De technische drempel om deze gegevens vervolgens online te plaatsen is inmiddels flink verlaagd met de komst van Content beheersystemen.

Een CMS, of voluit Content Management Systeem. De naam zegt het eigenlijk al. Een handig stuk gereedschap om, zonder hoogdravende technische kennis, documenten in een vooraf vastgestelde layout online te plaatsen.

Door de bomen het CMS-bos zien…

maar waar moet ik op letten? Content beheersystemen zijn er in vele soorten, maten en prijzen. Wellicht een open deur, maar laat de gekozen applicatie voldoen aan ùw wensen en eisen. Maak het daarnaast niet te bond; features en functions vliegen u al snel om de oren. Hierdoor wordt een technisch hulpstuk maar al te vaak een technische barriere. Wij bieden u graag een helpende hand om op basis van uw wensen en eisen het juiste pakket te selecteren.

En na die selectie?

Een belangrijk vraagstuk dat wellicht beter vóór de aankoop van een beheersysteem aangekaart zou moeten worden. Waar gaat u het CMS voor gebruiken? Hoe komt de informatie die opgenomen moet worden tot stand? En volgens welk tijdschema? Wie gaat het uiteindelijke beheer onder zijn of haar hoede nemen? Houdt u bij uw investeringsvraag rekening met de kosten en resources die aangesproken gaan worden nà de uiteindelijk aankoop?

Hoe u invulling geeft aan bovenstaande vragen bepaald het succes van een beheersysteem.

Lees ook:  “Trends, bijzondere projecten, wereldsteden en business ideeën blijven boeien(d).”

Benieuwd hoe u uw content vers houdt? Neem contact op met Factor Tachtig voor een verfrissend gesprek.

Lees hier meer over content-beheersystemen.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor Tachtig


Factor Tachtig

maakt je merk

040 7470161

Blog

Menu