2017 is een jaar vol feest. Want dit jaar bestaan we namelijk 10 jaar, mocht het je ontgaan zijn 😉 Feestjes vieren we liever niet alleen, maar met een goed gezelschap: onze klanten en leveranciers. Daarom hebben we het Factor Tachtig Content Cafetaria in het leven geroepen. Dat betekent een heerlijk lunchmenu met als voorafje een interessante spreker uit ons vakgebied die ons stof tot nadenken geeft. Het voorjaar was een succes. En in het najaar gaan we gewoon door! We behandelden eerder al topics over merkwaardig gedrag, video, neuromarketing en het belang van heldere merkwaarden. En we gaan door met Artificial Intelligence, Machine Learning en contentstrategie! Helaas is het feestjaar bijna ten einde, maar tot die tijd genieten we nog even…

F80 Content Cafetaria: het feest gaat gewoon door!

F80 Content Cafetaria: het feest gaat gewoon door!-[tag]|F80 Content Cafetaria: het feest gaat gewoon door!-[tag] 1
afbeelding

#F80CC5: Artifical Intelligence & Machine Learning

Het najaar wordt goed afgetrapt met een topic dat ons allen bezighoudt, of het nu wel of niet met ons vakgebied te maken heeft: Artificial Intelligence. Markus de Haan van Nero Advies nam ons mee naar een wereld vol robots, automatisering en slimme machines. En waar de grenzen van de fysieke, digitale en biologische wereld vervagen.

Artificial Intelligence is de toekomst. Robots worden steeds slimmer en nemen steeds vaker taken van ons mensen uit handen. En dat is nou net waar wij mensen ook zo angstig voor zijn. Maar dat is niet helemaal terecht, want ondanks dat het in het begin wellicht voor minder productiviteit zorgt, neemt die productiviteit later in het stadium juist weer toe, vertelt Markus ons. Denk maar aan chatbots die het werk van servicemedewerkers overnemen. Vervelend, maar hierdoor komt er meer tijd vrij om aandacht te besteden aan relatiemanagement. KLM is hier een goed voorbeeld van. En hoe keken we 10 jaar geleden tegen internet aan? In het begin konden we er moeilijk mee omgaan, nu is het niet meer weg te denken uit ons leven en biedt het vele kansen!

Belangrijk is wel om als organisatie de eerste stappen richting die toekomst vol robotisering te zetten. Voeg sensoren toe aan je machines en analyseer die data waardoor je de machine kunt verbeteren. Leer de machine hoe hij zichzelf kan verbeteren (Machine Learning). Voeg een chatbot toe op je site en probeer uit wat er allemaal mogelijk is. Denk vooruit: wat kan dit je in de toekomst opleveren? Vooral in ons vakgebied biedt het zeker mogelijkheden. De juiste inzet van robots kan voor een optimale customer experience zorgen!

factor tachtig - lunch Artificial Intelligence

Onze nieuwe inzichten op een rijtje:

  • Artifical Intelligence is niet iets waar we bang voor hoeven te zijn, maar wat we juist mogen omarmen
  • Juiste inzet van robots, slimme machines en A.I. zorgt ervoor dat we meer tijd over hebben voor het opbouwen van een diepere relatie met onze klant
  • Wij kunnen ontzettend veel leren van robots en de robots weer van ons. Een goede samenwerking zorgt voor de meest spectaculaire resultaten!
  • We zouden ons allemaal al moeten verdiepen in A.I., om voorbereid de toekomst tegemoet te gaan.

Wij waren al enthousiast over de mogelijkheden van A.I., maar na deze inspirerende lunchsessie nog meer! Daarom organiseren we samen met Markus begin 2018 een workshop ‘AI bots bouwen voor beginners’. Vind je het leuk om hierbij aan te haken? Laat het ons dan weten, dan houden we je op de hoogte! Geïnteresseerd in wat er in het voorjaar op ons menu stond? Lees hier de recap.

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Factor

    Menu