Blog

U wilt uw omzet verhogen. Een breder assortiment in de markt zetten. Specifieke producten in het voetlicht brengen. Cross-sell en Up-selling helpen u hierbij. Technieken die uw supermarkt, bakker of slager al langer toepassen. Wij lichten het graag verder toe.

Cross-Sell en Up-Selling

Cross-Sell en Up-Selling

Cross-sell

Een conversie verhogende verkooptechniek. In het kort: het, tijdens de aankoop van een product of dienst, aanbieden van aanvullende of ondersteunende producten of diensten. Maak de keuze voor een extra aankoop laagdrempelig. Laat de bezoeker zien dat u meedenkt. En bovenal.. maak het besteltraject door dit additionele aanbod niet onnodig complex. Deze techniek dient enerzijds het gemak van de (online) bezoeker en onderstreept uw servicegerichtheid, anderzijds is dit een uitstekende manier om uw verkoop uit te breiden.

Een voorbeeld: Bij de online aankoop van uw printer wordt een bijbehorende cartridge en netwerkkabel getoond. Een kabel heeft u nog liggen, maar zonder cartridge kunt u niet printen. Die nemen we ook mee! Cross-selling pur sang.

Mag het een onsje
meer zijn?

Up-sell

Sluis de klant door naar een hoogwaardiger of extra product of dienst. Speel in op de interesses van de bezoeker door het aanbieden van vergelijkbare producten of diensten in een (vaak) duurder segment. Vermeld de extra’s en voordelen en informeer de bezoeker waarom deze specifieke, en duurdere, variant beter past bij zijn wensen en eisen.

Een voorbeeld: U bent nog steeds op zoek naar een printer maar u ziet door de bomen het bos niet meer. Duidelijke specificaties, praktijktoepassingen, productvergelijkingen en ervaringen leiden u in uw keuze. Ondanks een hogere prijs kiest u daarom uiteindelijk toch voor die ene printer met kopieer-, scan-, én printmogelijkheid. Up-selling in de praktijk…

Kortom; Weet waar de interesses en wensen van uw bezoeker liggen, waar uw bezoeker naar op zoek is en hoe u hier op in kunt spelen. Meer en meer webwinkels maken hier gebruik van, neem eens een kijkje op de sites van Bol, Hema of Funda. Wacht niet langer en grijp uw kans!

Overigens….nu je toch op onze website bent…..wellicht kunnen we jouw merk ook op andere vlakken van dienst zijn… 😉

Vond je het zo interessant, dat je er wel een boek over zou willen lezen? Komt dat even goed uit! Wij hebben een hele boekenkast vol! Onder andere ‘Brandwashed‘ onthult nog veel meer geheimen uit de marketingwereld!

Lees ook:  Het Google+ project

Meer weten?

Brainstormen? Plannen delen? Vragen? Contact: Jeroen

Menu